Försäkringsskador

Vi reparerar bilskador som täcks av din försäkring och tar hand om processen från skada till återställd bil.

Så här går det till

1. Du visar skadan på din bil

Du visar och vi dokumenterar bilens skador och gör en skadeberäkning. Beräkningen med fotografier skickar vi sedan vidare till ditt försäkringsbolag för granskning och godkännande av reparationsmetoden. Det gör vi för att reparationstiden ska bli så kort som möjligt. När reparationsmetoden är godkänd av försäkringsbolaget beställer vi nödvändiga reservdelar så att de hinner komma i tid innan reparationen.

2. Lämna in bilen

Om vi inte avtalat något annat, ber vi dig komma med din bil vid den tid vi bokat. Våra öppettider är 05.45-18.30 på vardagar och 09.00-13.00 på lördagar.

Du behöver tänka på att:

  • Ta med nyckel till ev. fälglås
  • Demontera ner takbox, takräcken och ta ur bilbarnstolar
  • Tömma bilen på lösa delar och värdesaker
  • För att uppnå bästa resultat bör din bil vara tvättad
  • Ersättningsbil inte ingår under reparationen men om du är intresserad av hyrbil hjälper vi dig med bokning

3. Vi reparerar

När din bil kommit in till oss börjar vi arbetat med att förbereda bilen för lackering. Vi demonterar och byter ut delar, frilägger och riktar eventuella skador. Vi rostskyddar alla skarvar och utbytta karossdelar för att säkerställa att din bil behåller bästa tänkbara rostskydd.

Vi använder högkvalitativa produkter för att du ska behålla de garantier som finns på bilen. Vi följer alltid din biltillverkares reparationsinstruktioner för att säkerställa att både kvalitet och säkerhet återställs till ursprunglig nivå.

4. Vi lackerar

Efter karosserireparationen lämnar vi vidare bilen till vår lackerare som grundar riktade ytor, slipar ner, maskerar och slutligen lackerar alla åtgärdade detaljer.

5. Vi kontrollerar

I reparationens sista steg monterar vi alla detaljer som lister, invändiga paneler, lås, knappar och annat som vi demonterat för att komma åt och reparera.

Det allra sista vi gör är att provköra och grundligt kontrollera så att alla funktioner är i sin ordning.

6. Hämta din bil

När du bokar reparationen av försäkringsskadan får du samtidigt reda på dag och tid för när din bil är färdig att hämta. Om något oväntat skulle uppstå under reparationen kontaktar vi dig alltid direkt. Självrisken betalar du när du hämtar din bil.